Αρχική > εκπαιδευτικά > ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020

06/07/2020

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΣΧΟΛ. ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ 6ου και 11ου ΓΕΛ, ΝΟΡΜΑΝ 57, ΠΑΤΡΑ,

(Είσοδος από Φαβιέρου), mail:aelmeahaias@gmail.comhttps://aelmeahaias.wordpress.com

Πάτρα, 6/7/2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ Α ΕΛΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 4-7-2020

Πραγματοποιήθηκε, το Σάββατο 4 Ιουλίου 2020, από τις 11:00 π.μ.  Διαμαρτυρία των Εκπαιδευτικών στην είσοδο της Αχάια Κλάους με παλμό και μαζικότητα, στην οποία καλούσε η Α ΕΛΜΕ Αχαίας και συμμετείχαν η Β ΕΛΜΕ Αχαίας και μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου των Δασκάλων, στα πλαίσια του 8ου περιφερειακού συνεδρίου ανάπτυξης.

 Εκεί αποφασίστηκε από τους συναδέλφους να υπάρξει συνάντηση με την   Υπουργό για να της γνωστοποιήσουμε τα αιτήματα του κλάδου και ειδικότερα των ειδικοτήτων που πλήττονται λόγω των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων.

Πριν ξεκινήσει η συνάντηση, το ΔΣ ζήτησε από την κ. Υπουργό να γίνουν δεκτοί και εκπρόσωποι ειδικοτήτων που θίγονται από τις τελευταίες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στη Β/θμια  Εκπ/ση, κάτι το οποίο  η υπουργός αρνήθηκε.

 Μετά από διαπραγματεύσεις, η Υπουργός δέχτηκε μόνο τα μέλη των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ.

           Η συνάντηση και όλη η συζήτηση χώρεσε μέσα σε 15 λεπτά της ώρας! Τόσος χρόνος διατέθηκε. Δεν έγινε διάλογος, όπως και δε θα μπορούσε μέσα σε αυτό τον ασφυκτικό χρόνο να γίνει. Έγιναν σύντομες, επιγραμματικές αναφορές στα ζητήματα.

Τα μέλη των ΔΣ  τοποθετήθηκαν και σε πρώτο επίπεδο ανέφεραν στην Υπουργό τον σημαντικό ρόλο τον εκπαιδευτικών που όλο το προηγούμενο διάστημα μέσα στην κρίση του covid19 κράτησαν με θυσίες και αυταπάρνηση το δημόσιο σχολείο όρθιο και μάλιστα στήριξαν το ζωντανό σχολείο και τους μαθητές και τις οικογένειές τους μαθησιακά, ψυχολογικά και με πολλαπλούς τρόπους.

Εν συνεχεία ανέφεραν ότι ήταν άστοχη η κίνηση του υπουργείου να κατεβάσει και να ψηφίσει νομοσχέδιο μέσα στην κρίση και την ώρα των Πανελλαδικών εξετάσεων και ότι αυτή η κίνηση, αλλά και ο Νόμος που ψηφίστηκε, βρίσκει καθολικά απέναντι τους Εκπαιδευτικούς.

 Εξέφρασαν επίσης την καθολική αντίθεση του κλάδου, στις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, που αφαιρούν από το σχολείο καίρια γνωστικά πεδία, όπως την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Οικιακή Οικονομία, τις Νομικές Επιστήμες, το Σχέδιο και τα Καλλιτεχνικά, την Γεωλογία και τους Ορυκτούς Πόρους και καθιστούν το σχολείο στείρο και λειψό, δίνοντας χώρο αφενός στην ιδιωτική εκπαίδευση για να καλύψει το κενό, αλλά και ταυτόχρονα στερώντας θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών που μέχρι τώρα τις κάλυπταν οι αναπληρωτές.

Τονίσαμε με επιστημονικά-παιδαγωγικά επιχειρήματα ότι διεκδικούμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, με όλες τις ειδικότητες και τις γνώσεις που έχουν ανάγκη, Δημόσιο και Δωρεάν.

Ειδικά για τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών αναφέρθηκε ότι χρειάζονται στήριξη και της επισημάναμε ότι σαν κλάδος είχαμε απώλειες Εκπαιδευτικών σε ατυχήματα, όπως αυτό της Πατρών Πύργου φέτος με την απώλεια δύο συναδέλφων  και από το κράτος μέχρι τώρα έχουμε λάβει μόνο υποσχέσεις και ευχολόγια.

Επίσης ρωτήθηκε η υπουργός τι σχεδιάζει για τα ΕΠΑΛ και την τεχνική εκπαίδευση και αν αληθεύουν οι διαρροές για επικείμενο νομοσχέδιο στον τύπο.

Η  Υπουργός ήταν βιαστική και δεν άφησε πολλά περιθώρια για περαιτέρω συζήτηση.

Επιγραμματικά απάντησε για :

1.Τα Ωρολόγια Προγράμματα:  Η κ. Υπουργός ουσιαστικά αρνήθηκε κάθε τροποποίηση εμμένοντας στην Υπουργική Απόφασή της. 

Για να δικαιολογήσει αυτή τη στάση, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι την εισήγηση για τις αλλαγές την έκανε το ΙΕΠ και ότι υπάρχει τεκμηρίωση, καθώς επίσης ότι ήταν προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης η επαναφορά των Λατινικών.

Ότι το Υπουργείο προβληματίστηκε για την πρόταση της ΟΛΜΕ για επιλογή στην Θεωρητική Κατεύθυνση μεταξύ Λατινικών και Κοινωνιολογίας, αλλά θα εγειρόταν νομικό ζήτημα σε Σχολές που θα εισάγονταν υποψήφιοι οι οποίοι θα εξετάζονταν σε άλλο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και, επειδή είναι στο ίδιο πεδίο, θα μειώνονταν οι εισακτέοι.

Για τους ΠΕ78  είπε χαρακτηριστικά ότι κάνει προσλήψεις και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. (Μάλλον εννοεί τους Αναπληρωτές που από του χρόνου δεν θα υπάρχουν) και για τους ΠΕ80 είπε ότι το πρόβλημα  θα μετριαστεί, αφού τους δόθηκε 1η ανάθεση στις νέες πιλοτικές θεματικές δεξιότητες στο Γυμνάσιο, και από του χρόνου αυτές θα γενικευτούν σε όλα τα γυμνάσια. Τις κοινωνικές επιστήμες, είπε, τις ξεκινάνε από δημοτικό και συνεχίζονται στο Γυμνάσιο με τις θεματικές.

Εν κατακλείδι έδειξε τον δρόμο των θεματικών και των εργαστηρίων δεξιοτήτων και όχι του ολόπλευρου μαθήματος, καθώς και τη «λύση» της Ιστορίας (κόντρα μάθημα, Γ΄Λυκείου ) ως β΄ανάθεσης.

Για τα Καλλιτεχνικά μαθήματα είπε ότι στο Γυμνάσιο δεν άλλαξαν.  Και επεσήμανε ότι ο τρόπος που διδάσκονταν μέχρι τώρα (στο Λύκειο) δεν τιμά το Μάθημα. Επί λέξει είπε: «Δεν περιποιεί τιμή η μέχρι τώρα διδασκαλία του Μαθήματος»

Ανέφερε ότι θα βρεί νέους τρόπους διδασκαλίας των ειδικών μαθημάτων των πανελλαδικών, ακόμα και για την μουσική, τα ιταλικά κλπ.


2. Για το νόμο που ψηφίστηκε. Μας ανέφερε ότι απορεί για τις διαφωνίες μας και ότι ουσιαστικά προάγει ένα σύγχρονο σχολείο που δε δίνει μόνο γνώσεις, αλλά και δεξιότητες, οι οποίες καλλιεργούν την κριτική σκέψη των μαθητών.


3. Για το επικείμενο νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ. Μας ανέφερε ότι δεν ισχύει τίποτα από όσα γράφονται και ότι θα βγει σε δημόσια διαβούλευση, όπου θα δούμε τις αλλαγές.

4.Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο και τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Μας ανέφερε ότι η Κυβέρνηση ακούει τους ειδικούς, και επιπλέον διατύπωσε τον προβληματισμό της για το τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν, επαναφέροντας έτσι το θέμα των καμερών στις τάξεις.

4. Για το κτιριακό του 10ου ΓΕΛ. Δεν το γνωρίζει, θα το διερευνήσει.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εκτιμά πως η Υπουργός υπεραμύνθηκε της πολιτικής της που βλάπτει σοβαρά το Δημόσιο Δωρεάν σχολείο και αφαιρεί ολόκληρα γνωστικά πεδία, μετατρέποντας το λύκειο σε στείρο εξεταστικό κέντρο, δίνοντας χώρο στα φροντιστήρια και τους σχολάρχες των ιδιωτικών σχολείων.

Επίσης ότι δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις, καθώς η Υπουργός επέμεινε στις θέσεις της, ιδιαίτερα στα σημαντικότερα ζητήματα.

Ήταν φειδωλή όσον αφορά την Τεχνική Εκπαίδευση και τα ΕΠΑΛ και δεν αποκάλυψε ούτε ανέφερε κανέναν άξονα-θέμα ή ζήτημα του νομοσχεδίου που έρχεται , πράγμα που δείχνει το βάθος των αλλαγών που ετοιμάζεται να φέρει μέσα στο καλοκαίρι.

Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ενημέρωση των συναδέλφων και της κοινωνίας μέσα στο καλοκαίρι, θα επιμείνουμε στην επαναφορά όλων των μαθημάτων που κόπηκαν και όλων των γνωστικών αντικειμένων.

Ζητάμε μαζικούς διορισμούς απέναντι στις απολύσεις των αναπληρωτών δια της πλαγίας οδού, μέσω των μεταβολών των ωρολογίων προγραμμάτων.

Ζητάμε από την υπουργό από την υπουργό να πάρει πίσω τον νόμο και τις ΥΑ με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.

Διεκδικούμε ένα ολόπλευρο Δωρεάν Δημόσιο σχολείο όλων των γνωστικών πεδίων που έχουν ανάγκη τα παιδιά του λαού μας.

Θα συνεχίσουμε μαζί με τους συναδέλφους, τις προσπάθειες και κινητοποιήσεις για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου.

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γεν. Γραμματέας

      Ψαρράς Σπυρίδων                                           Βασιλακόπουλος Φώτης

Κατηγορίες:εκπαιδευτικά
Αρέσει σε %d bloggers: