Αρχική > εκπαιδευτικά > «Θεματική Εβδομάδα» στα Γυμνάσια

«Θεματική Εβδομάδα» στα Γυμνάσια

14/12/2017

 ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                           Πάτρα 4/12/2017

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ                
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
mail: aelmeahaias@gmail.com

 

«Θεματική Εβδομάδα» στα Γυμνάσια

Με βάση την περσινή εγκύκλιο με αρ. πρ. Φ20.1/220482/Δ2/23-
12-2016 το Υπουργείο ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων,  να καταθέσουν μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω στους άξονες α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ) έμφυλες ταυτότητες δ) κυκλοφοριακή αγωγή και ασφάλεια.

Με βάση τα ακόλουθα:

  • Για τα θέματα διατροφής, αποφυγής εξαρτησιογόνων ουσιών και ισότητας των δύο φύλων, γινόταν ήδη λόγος υποχρεωτικά στα μαθήματα των Βιωματικών Δράσεων ( μάθημα το οποίο καταργήθηκε από φέτος με απόφαση του Υπουργείου βάσει «παιδαγωγικών» όπως ισχυρίστηκε κριτηρίων ), της Οικιακής Οικονομίας, της Βιολογίας ( οι ώρες των οποίων μειώθηκαν από φέτος με την ίδια απόφαση όπως παραπάνω ), της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Γυμναστικής ( της οποίας οι ώρες επίσης μειώθηκαν σε προηγούμενες χρονιές ), της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, που είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων του Γυμνασίου και προαιρετικά στα εξωδιδακτικά προγράμματα αγωγής υγείας, που εκπονούνται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ομάδες μαθητών στις ίδιες σχολικές μονάδες ( επίσης έχει περικοπεί δραστικά η δυνατότητα υλοποίησής τους ). Ουσιαστικά αποκόπτονται σημαντικά ζητήματα από τη βασική τους διδασκαλία και μετατρέπονται σε «προγράμματα».
  • Στα μέσα της σχολικής χρονιάς το Υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα για μία εβδομάδα, αδιαφορώντας για τον οποιοδήποτε προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά.
  • Οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με πρόσθετα γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα σε μία σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό προσωπικό μειώνεται και ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών εργάζεται σε 2, 3 ή και περισσότερα σχολεία.
  • Η ασφυκτική ημερομηνία κατάθεσης (22 Δεκεμβρίου) του ολοκληρωμένου σχεδιασμού με αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων ανά διδακτική ώρα, ανά διδάσκοντα και ανά τάξη ή τμήμα και με δεδομένο ότι στις 20 Ιανουαρίου λήγει το Α΄Τετράμηνο με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τις επιβεβλημένες διαδικασίες που υλοποιούνται το συγκεκριμένο διάστημα στα Γυμνάσια, δημιουργεί αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων.

 

 

 

 

  • Τα σχολεία υποχρεούνται να υλοποιήσουν όσα περιγράφονται στην εγκύκλιο χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια. Χωρίς καμία εξασφάλιση κρατικής χρηματοδότησης (θα υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας) και καμία επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί καλούνται σε ελάχιστο χρόνο να προετοιμάσουν και να αναπτύξουν σε βάθος ζητήματα ευαίσθητα που ενδεχομένως ο τρόπος προσέγγισης να προκαλέσει προβλήματα και αντιδράσεις εντός και εκτός σχολείου.
  • Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών, εντάσσοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ελεγχόμενο πλαίσιο με μετρήσιμα αποτελέσματα και δείκτες εισάγοντας τις «καλές πρακτικές» για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
  • Αξίζει, ακόμη, να επισημανθεί ότι η σχετική εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο» για τον εκπαιδευτικό :υποχρεωτική συμμετοχή, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Καταναγκασμός εντατικοποίηση, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, κ.λ.π. Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να κατοχυρώσει βήματα στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Το επιχείρημα παλιό και γνωστό: η ανάδειξη «καλών πρακτικών» των σχολείων
  • Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας αποφάσισε:

 

  • Ζητάμε από το Υπουργείο:
  • α. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών επαναφέροντας το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα.
  • β. Να ανακαλέσει άμεσα τις σχετικές εγκυκλίους για τη θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια και τις δημιουργικές εργασίες στα λύκεια.
  • Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων που διαφωνούν με τα παραπάνω.

 

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη προχωρήσουν σε καμιά απόφαση για την οργάνωση της Θεματικής Εβδομάδας. Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους των σχολείων ευθύνης του.

 

Για το Δ.Σ.

Ο  Πρόεδρος                                                                                  Ο  Γραμματέας

Ψαρράς Σπύρος                                                                          Μακρίδης Ευστάθιος

 

Κατηγορίες:εκπαιδευτικά
Αρέσει σε %d bloggers: