Αρχική > εκπαιδευτικά > Για τη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Για τη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

15/11/2016

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                          

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX: 2610 – 278776
mail: aelmeahaias@yahoo.gr,

https://aelmeahaias.wordpress.com    

 

Πάτρα,  14/ 11 /2016

 

Για τη στελέχωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Σύμφωνα με το νόμο 4415/16 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» που αφορά εκτός των άλλων και θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (άρθρο 48), προβλέπεται με σαφήνεια, η δυνατότητα κάλυψης θέσεων ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, που κατά πλειοψηφία μέχρι σήμερα καταλαμβάνουν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένα ακαδημαϊκά προσόντα, από συναδέλφους μόνιμους, χωρίς την αντίστοιχη εξειδίκευση, και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής για παραπάνω από 10 χρόνια στελεχώνονται από αναπληρωτές (ανυπόστατος όρος καθώς οι θέσεις είναι κενές) εκπαιδευτικούς, που κατέχουν εξειδικευμένη πανεπιστημιακή μόρφωση στο αντικείμενό τους και οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια εγκαταλείπουν τις εστίες τους προκειμένου να προσφέρουν σημαντικό εκπαιδευτικό έργο οπουδήποτε κληθούν.

 

Ένα χρόνο μετά οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής για άλλη μια φορά ήρθαν αντιμέτωποι με ένα νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή, με εντελώς αντίθετη φιλοσοφία από τις γενικές δηλώσεις του Υπουργείου. Πιο συγκεκριμένα:

 

  • Παραμένει η προϋπηρεσία του ενός διδακτικού έτους για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς ως προσόν για απόσπαση ή μετάθεση στις δομές ΕΑΕ.
  • Καταργείται ο κωδικός .50 που προσδιορίζει τους εξιδεικευμένους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Τέλος, ορίζεται ότι αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα και «Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών»

 

Η Ειδική Αγωγή είναι ένας χώρος ευαίσθητος σε επίπεδο μαθητικού δυναμικού, που χρειάζεται χρηματοδότηση και πολύ καλά εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Χωρίς καθόλου μόνιμους διορισμούς και με συνεχείς αποσπάσεις ,μεταθέσεις, μια γενικότερη κινητικότητα του προσωπικού στις αντίστοιχες δομές ανά σχολικό έτος δεν εξασφαλίζεται σε μια σχολική μονάδα ο απαραίτητος παιδαγωγικός προγραμματισμός για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες.

 

Είναι εμφανές ότι και η ειδική αγωγή δεν αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, όπως κατά κόρον δηλώνει, αλλά αντιμετωπίζεται με την ίδια «λογιστική» αντίληψη όπως και η γενική αγωγή. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι οι πολλές τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και η διάθεσή τους και στις δομές ΕΑΕ, ώστε να περιοριστούν στο ελάχιστο οι προσλήψεις αναπληρωτών. Επιπλέον σημειώνουμε και την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών στη συγκεκριμένη δομή που επέφερε δραματική μείωση των ωρών ειδικότητας με αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

 

Ειδικά για τους συναδέλφους αναπληρωτές ΕΑΕ ζητάμε:

  • Να ορίζεται με σαφήνεια ότι οι δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης θα στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς με τεκμηριωμένη ειδική επιστημονική εξειδίκευση.
  • Να εξαντλούνται πρώτα οι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ και στη συνέχεια εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, να συμπληρώνονται με εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης.
  • Να παραμείνει σε ισχύ ένας πίνακας ανά ειδικότητα με την σήμανση ειδικότητα .50 από τον οποίο να προσλαμβάνονται καθηγητές ΕΑΕ δευτεροβάθμιας και ο οποίος θα περιλαμβάνει τους εκπαιδευτικούς που πληρούν τα κριτήρια του ισχύοντος καθεστώτος.
  • Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε όλες τις δομές ΕΑΕ να είναι τρεις (3) και ο μέγιστος οχτώ (8) προκειμένου να εξασφαλίζεται η εφαρμογή των διδακτικών προγραμμάτων έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή, και να διασφαλίζονται οι συνθήκες σωματικής ασφάλειας των μαθητών.

 

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας:

  • Δηλώνει την κάθετη αντίθεσή του σε κάθε ενέργεια διάθεσης πλεονάζοντος μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού χωρίς την αντίστοιχη επιστημονική εξειδίκευση, από τη γενική αγωγή σε δομές ΕΑΕ.
  • Καλεί τους συναδέλφους, τους γονείς, την ΟΛΜΕ να αναδείξουμε το θέμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και να αγωνιστούμε για την κατάργηση του άρθρου 48 του Ν4415/16.
  • Απαιτεί από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να στηρίξουν έμπρακτα τις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με μαζικούς διορισμούς μόνιμου εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού.

 

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                                                Ψαρράς Σπύρος

Advertisements
Κατηγορίες:εκπαιδευτικά
Αρέσει σε %d bloggers: