Αρχική > εκπαιδευτικά > ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΕΝΟ ΤΡΙΩΡΟ

ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΕΝΟ ΤΡΙΩΡΟ

23/09/2016

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                          

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX: 2610 – 278776
mail: aelmeahaias@yahoo.gr,

https://aelmeahaias.wordpress.com    

 

  

Πάτρα, 22/ 9 /2016

 

 

 ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΕΝΟ ΤΡΙΩΡΟ

 

Η επιμονή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης στην εφαρμογή του «κοινού κενού τρίωρου» στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, μας υποχρεώνει να επανέλθουμε στο ζήτημα αυτό. Ο Π.Δ.Ε. δημιουργεί μιαν άσκοπη αναστάτωση στα σχολεία της περιοχής ευθύνης του, εκτός κι αν η επιμονή του αποσκοπεί κάπου αλλού. Συγκεκριμένα:

Το σχολικό έτος 2015-2016 είχαμε 357 εκπαιδευτικούς σε 2 σχολεία , 107 εκπ/κούς σε 3 σχολεία, 22 εκπ/κούς σε 4 σχολεία και 4 εκπ/κούς σε 5 σχολεία!!. Δεν γνωρίζει λοιπόν ο ΠΔΕ, ότι πολλοί συν/φοι περιπλανώνται σε 2 και πάνω σχολεία προκειμένου να καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο; Δεν γνωρίζει ότι σε πολλές περιπτώσεις υπηρετούν την ίδια μέρα σε δυο διαφορετικά και σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους σχολεία στα οποία αναγκάζονται  να μετακινηθούν με δικό τους μεταφορικό μέσο; Σε ποια άλλη υπηρεσία συμβαίνει αυτό; Δεν γνωρίζει ότι αυτό το γεγονός από μόνο του δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην σύνταξη των προγραμμάτων;  Είναι σίγουρο ότι φέτος τα πράγματα θα είναι χειρότερα, μιας και οι «λογιστικές» επεμβάσεις του Υπουργείου θα προκαλέσουν περισσότερες μετακινήσεις συν/φων και ίσως προκύψει  η ανάγκη συν/φοι να κάνουν μάθημα από την πρώτη μέχρι και την έκτη ή την έβδομη ώρα προκειμένου να βγει πρόγραμμα, ειδικά στα Γυμνάσια. Η εικόνα που υπάρχει από τις λειτουργικές υπεραριθμίες είναι χαρακτηριστική. Και τέλος δεν γνωρίζει ο Π.Δ.Ε. ότι στα σχολεία ορίζεται μία ημέρα την εβδομάδα για ενημέρωση των γονέων, που πρέπει να ληφθεί υπόψη στη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος; Γιατί, λοιπόν, βάζει και άλλους περιορισμούς στο ωρολόγιο πρόγραμμα, καθιστώντας αδύνατη την ομαλή σύνταξη του προγράμματος;

Ο προγραμματισμός αυτός με τον επιπλέον περιορισμό του κενού κοινού τρίωρου δεν μπορεί να λειτουργήσει. Οι παρενέργειες στο πρόγραμμα των σχολείων θα είναι μεγάλες. Συγκεκριμένα μαθήματα που μέχρι τώρα αποφεύγονταν να διδάσκονται τις τελευταίες ώρες θα πάνε κατ’ ανάγκην εκεί. Θα υπάρχουν συνάδελφοι που την μία ημέρα θα έχουν έξι ή επτά συνεχόμενες διδακτικές ώρες και την επομένη μία, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Επιπλέον θα αναγκάζονται οι γονείς να έρχονται δύο ή τρείς ημέρες στο σχολείο για να ενημερωθούν, αφού θα είναι αδύνατο να ορισθεί συγκεκριμένη ημέρα ενημέρωσης, με όλους αυτούς τους περιορισμούς.

Μήπως στόχος του Π.Δ.Ε. είναι να παραμένουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία για τριάντα ώρες, όσες και το «πόρισμα Λιάκου» προτείνει; Γιατί μας φαίνεται παράλογο, στόχος του κοινού κενού τρίωρου να είναι απλώς η συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους. Το κοινό κενό τρίωρο ίσως θα είχε νόημα αν υπήρχε επικοινωνία – συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων σχεδόν κάθε εβδομάδα. Διαφορετικά αποτελεί αυταρχική υπερβολή – η οποία μάλιστα δεν προβλέπεται ακριβώς έτσι  από το «καθηκοντολόγιο» – να απαιτείται από όλες τις σχολικές μονάδες και όλους τους εκπαιδευτικούς να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους, για να διευκολυνθούν οι σχολικοί σύμβουλοι για κάποιες λίγες συσκέψεις καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Για όλους αυτούς τους λόγους καλούμε:

  • Τους συλλόγους διδασκόντων να προτάξουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διάσταση του ωρολογίου προγράμματος και να μην υλοποιήσουν τη συγκεκριμένη οδηγία για το κοινό κενό τρίωρο.
  • Τους σχολικούς σύμβουλους να καταθέσουν έναν προγραμματισμό επισκέψεων στα σχολεία με βάση τον οποίο το κάθε σχολείο την ημέρα επίσκεψης να κάνει τη σχετική τροποποίηση στο πρόγραμμά του.
  • Τον Π.Δ.Ε. να αποσύρει τα πολλαπλά έγγραφα του για το κενό κοινό τρίωρο. Υπάρχει και άλλος δρόμος χρηστής συνεργασίας σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών, που δεν δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στα σχολεία, στους μαθητές, στους γονείς και εκπαιδευτικούς. Ο Π.Δ.Ε. πρέπει να δείξει μεγαλύτερη προσοχή απέναντι στους εκπαιδευτικούς της περιοχής ευθύνης του, που κάτω από αντίξοες συνθήκες προσπαθούν για το καλύτερο στα σχολεία και να μην δυσκολεύει με τις αποφάσεις του το εκπαιδευτικό τους έργο.

 

  

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                                                Ψαρράς Σπύρος

Advertisements
Κατηγορίες:εκπαιδευτικά
Αρέσει σε %d bloggers: